Biverkningar och Studio Ett

Jag kanske är klenare än syrran ändå: åkte på såväl feber som huvudvärk av vaccinet. Tur att jag bara drabbades av de vanligaste biverkningarna i vilket fall!
Trots seghet har veckan förflutit snabbt. Hunnit med plugg, grupparbete, mormors- och Partillebesök. Imorgon blir det första adventsmys i Nödinge, bra avslutning på veckan känns det som!

Några vuxenpoäng har jag nog skaffat sen jag börjat lyssna på Studio Ett i P1. Kan inte låta bli att mysa lite till Monica Saarinen och hennes kollegors lite småtykna ton när de intervjuar sina gäster!



Igår var det telefonväkteri med statsminister Ferdrik Reinfeldt. Svenska folket fick möjlighet att ringa in och fråga mer eller mindre intelligenta frågor. Jag förundrades när den lilla damen från Motala ringde in och i princip tyckte att det var synd att inte Reinfeldt kunde tänka sig att bilda regering med Sverigedemokraterna, för "det har ju kommit alldeles för många invandrare och flyktingar hit som ser till att svenskarna inte får några jobb". Skrämmande att det finns så många människor med dessa tankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback