Åvägen 6!

Jag gillar min nya lägenhet! Tycker att jag fått rätt så god ordning, i alla fall inledningsvis. Lite kompletteringar väntar: tavlor och hyllor som ska upp på väggarna, kartonger som ska fraktas bort, kläder som bör rensas ut! Men får ta lite i taget.
Syrran premiärlunchade här idag, vi bor grannar med Göteborgsmått mätt så det lär bli fler gånger innan det är dags för nästa flytt.



Tvättstugan i huset har dock visat sig vara en smärre besvikelse. Ingen tvättstuga jag stött på, varken på denna eller andra sidan Atlanten, tycks kunna mäta sig med den i Örebro. Jag hade bokat tvättid från kl 7 i morse, körde tre maskiner, dock tog det fram till klockan 13 innan jag hade all tvätt torr. Under tiden som torkningen pågick hann jag cykla ut i Göteborgs-rusket upp till Utlandagatan för att skriva på hyreskontrakt. Synd att Göteborg inte är lika platt som Örebro.. ;)
Fått fixat med men internetanslutning idag också, var tvungen att skriva särskilt avtal med SGS innan det kunde fungera. Utan internet i nästan tre dagar alltså, bra bot för mitt internetberoende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback