Helg and more

Min sporadiska tillgång till nätet plus en ökad arbetsbörda på konsulatet har minskat ner min bloggtid det senaste, men håll till godo!
I torsdags blev det en sväng till Roxy, en klubb som ligger på Sunset. Några öl, lite blandade hiphop/rap-artister, bl a svenska Adam Tensta som syns lite överallt just nu, i alla fall från svenska ögon sett. Helt ny i LA-sammanhang är ju Adam dock inte, var ett bra tag sen Perez uppmärksammade honom med "My cool" på sin blogg. Framträdandet fick dock ett snöpligt slut, då ridån bokstavligt talat gick ned framför ögonen på Adam: tiden var ute, den sista akten skulle strax gå på innan klubben skulle stänga 2 AM! Så kan det gå när det blir förseningar..!
Fredagen blev relativt stillsam, lördagen inleddes med strandhäng och senare tennismatch: Mats Wilander vs Will Ferrell! Det hela var ett event för att samla in pengar till Svenska skolan här i LA, så förutom tennismatchen var det lite olika auktioner för att dra in pengar.
Söndagen bestod också av gott strandväder plus lite fix inför höstens studier. Jag har dock efter en dag (molnig!) utan solkräm lyckats bränna mig rätt ordentligt så är för tillfället ingen vacker syn. Man får lära av sina misstag. Eller, det går inte att lära gamla hundar att sitta. Eller hur det nu var..!
Jag har i princip blivit erbjuden förlängning av min praktikperiod, vilket är väldigt smickrande! Jag har tydligen gjort ett bra jobb..! Själv håller jag dock tummarna för en speciell sommarpraktikantsökande hemifrån! ;) Kan nog bli en intressant sommar, med tanke på vad det nu skrivs
om.
Ska försöka uppdatera med bilder inom kort. För mormors vetskap så ska jag träffa Eva på torsdag, ett besök i Manhattan Beach med omnejd.
Tillägnar följande min goa vän Linda, nyförlovad som hon är! Väcker minnen från Lindvallen, eller vad säger du? ;)




Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback