Släktbesök

I torsdags var det så dags för mig att träffa min avlägsna släkting Eva. Vet inte om det är lättast att presentera henne som mormors kusinbarn eller mammas syssling, sak samma. Jag hade jobbat in lite tid under tisdagen så jag tog en halvdag ledigt, vilket inte kändes direkt fel. Så vid 2 tiden efter lunch hämtade Eva upp mig här i Westwood och hade sedan en lite guidad tur genom en del av de stadsdelar jag tidigare inte besökt. Vi kollade runt på en del hotell som jag och familjen eventuellt ska kunna bo på när de kommer på besök i juni. Hittade ett i Manhattan Beach som för tillfället ligger högst upp på min listar. Billigare än här runt omkring Santa Monica, pool, frukost, inte så långt ner till havet. Och eftersom vi kommer att vara bilburna spelar det ju ändå inte så stor roll var man bor. I vilket fall var det en trevlig eftermiddag, blev bjuden på mat på ett mexikanskt ställe och sedan på kaffe hemma hos Eva. Tror dessutom att besöket gjorde min kära mormor lite extra glad hemma i Tuve också! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback