Pasadena och socker

Har efter skön sovmorgon spenderat större delen av dagen till/från/i Pasadena. Vi fortsätter alltså att utforska stadens kommunikationer i alla de former som Metro kan tillhandahålla! Som vanligt var det lugnt ute på gatorna, folk här i LA verkar inte vilja använda sina apostlahästar i onödan. Pasadena var fint, ett lugnt och mer familjevänligt område. Riktigt skönt vårväder idag, utmärkt promenadväder! Hittade till Caltech, ytterligare ett av stadens välkända universitet. Precis som UCLA och USC hade Caltech ett campus som slår Örebro universitet med hästlängder. Hade campusen hemma sett ut som de här hade nog min studiemotivation hållt en högre nivå under mina terminer på Juristprogrammet.
Wictor fyller år idag, vilket vi firat med lite käk och öl ikväll, nice! Har även klämt i mig min andra cupcake från foto-eventet i onsdags. Det är så lätt att bli sockerberoende (och tjock på kuppen) i det här landet, jag får börja ett nytt hälsosamt liv igen när jag återvänder till Sverige!


Kommentarer
Postat av: Freja [Katris syster]

Låter härligt =) och på tal om födelsedagar hoppas jag att du inte glömde att fira lite för min kära syster ;)

Postat av: freja

Låter härligt =) och på tal om födelsedagar hoppas jag att du inte glömde att fira lite för min kära syster IGÅR ;)

2009-03-18 @ 10:31:41
URL: http://kattsaga.blogg.se/
Postat av: Markus

Självklart glömdes inte Katris födelsedag bort! Den sammanföll smidigt nog med min två-månaders dag i LA samt Soundtrack-spelningen på Residenset. Om jag får fixat lite ikväll borde Katri även kunna förvänta sig en liten present i mail-boxen om ett litet tag!

2009-03-19 @ 00:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback