Lördag

Efter en härligt slapp fredagskväll och skön sovmorgon började lördagen bra. Hann gå igenom lite papper till min uppsats innan Wictors kompis Brenda med sällskap dök upp med mexikanska mat-presenter, som en "välkommen hit till LA"-gest. Vi gav oss iväg ut och cruisade runt i stan, första stoppet blev nånstans i east LA där vi hamnade på en mexikansk marknad typ. Åt lunch där, god mex-mat, men lite väl flottigt som det mesta här i matväg. Begav oss av vidare, hann med att se USC:s campus (University of Southern California), lite mer av Downtown, South central (ett av de värre områdena i LA). Vidare till ett nice shopping-mall, The Grove, med bra utsikt över stora delar av stan. Där hittade vi något som är det närmaste jag kommit en semla i detta land! =) Smakade dock inte lika gott som jag vill minnas de gamla hederliga svenska bakverken..! Hamnade sedan på Saddle Ranch, ett ställe på Sunset. Enorm nachostallrik, och i mitten av stället fanns en mekanisk tjur för de som ville pröva lyckan! Ju senare klockan blev, desto fler ville rida. Kanske något med alkoholintaget?! En mycket trevlig lördag med andra ord, som avslutades med beskedet att jag blivit farbror igen! Stort grattis till den utökade familjen Zander, ni får skicka bilder på den lille klunsen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback