LA marathon och criminal court

Så var det gjort: idag anmälde jag mig till LA marathon! Loppet går av stapeln den 25 maj, tidigt på morgonen. Ska bli intressant att se om jag klarar det..! Anmälningsavgiften gick på strax över 100 dollar, får se nästa vecka hur mycket av det som konsulatet kommer att sponsra med (mitt friskvårdsbidrag).
För att få lite mer variation i det konsulära livet har jag och Wictor uppmärksammat för personalen att vi mer än gärna gör lite field trips framöver. Ingela på den konsulära sidan styrde snabbt upp lite saker: imorgon ska jag med på rättegång, det är även prat om besök något av fängelserna här och ride along med LAPD! Hoppas att det blir av!
Har spenderat eftermiddagen och kvällen nere i Santa Monica. Softade längs med 3rd St Promenade och ute vid piren, riktigt fint med solnedgången! Hann även med ett besök på Santa Monica Public Library, ska försöka återvända dit snart för att få tag på lite litteratur till mitt uppsatsarbete (som jag ännu inte kommit så långt med). Det finns så mycket annat som lockar än att sätta sig med det, men får ta mig i kragen snart tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback