Kurs och sommartid

Idag hade vi konsulär kurs på kontoret. Mycket för att främjandesidan ska kunna hjälpa till mer framåt våren/sommaren när säsongen peakar för den konsulära avdelningen här på konsulatet. Alla varnar mig redan nu för hur det kommer bli framåt april/maj: högar med viseringsansökningar, stora lådor med pass som ska skickas ut, ansökningar om uppehållstillstånd i hundratal..!
Kursen gick mest ut på att Tina, som bl a ansvarar för uppehållstillstånden, och Ingegerd (viseringsboss) gick igenom de vanligaste frågorna man får på telefontiden. Är ju bland annat det som jag själv sysslar med under vardagsförmiddagarna, så det mesta kände jag igen. Fick beröm av Tina för mina arbetsinsatser inför hela kontoret, så måste ju bli ett bra rekommendationsbrev sen efter avslutad praktik, haha!
Ca en timma kvar till helg! Ska bli skönt, är rätt trött efter en arbetsvecka. Får se vad som hittas på under helgen!
Här i California går vi över till sommartid imorgon, nice med ljusare tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback