Fotoutställning

12/3-09

Idag var bästa dagen hittills i veckan, med tanke på att min förkylning avtar mer och mer. Dock mådde inte Wictor så bra idag, så kanske har droppat över på honom. Många som varit sjuka på  jobbet de senaste veckorna med, så är ju inte konstigt att även vi råkat ut för det.

Konsulära avdelningen håller på att fundera ut nya arbetsrutiner nu när arbetsstyrkan har minskat, som jag nämnt tidigare. Det senaste är att det är bestämt att jag ska stå i receptionen under måndag och torsdag förmiddagar, för att bl a ta emot passkunder. Idag gjorde jag ett försök, gick relativt smärtfritt, reklamationer av pass med mera.
Jag kommer de närmaste veckorna få vara med i rekryteringsprocessen av nästkommande praktikant, tror att annonsen kom ut idag, om inte borde den vara ute under morgondagen.

Eftermiddagen spenderades med att komma ikapp lite arbete på konsulatet, innan det bar av ner till Santa Monica för fotoutställning. Det är en svensk fotograf, tidigare ekonomistudent, som heter Ulrika Wihlborg som ställer ut foton tagna i Blekinge under föregående sommar. Fina bilder! Idag var det typ premiär, så jag och Wictor hade fått uppdraget att agera bartenders under premiäreventet, kul! En hel del folk, goda snittar och annat tilltugg! Goodiebags blev det också, dels i form av cupcakes och dels en påse med smått och gott, en del av innehållet sparar jag till syrran!
Lång dag idag, hemma strax innan 10 så imorgon blir det sovmorgon, även om det kanske inte verkade helt populärt på konsulatet att främjandesidan tar mig i anspråk och att det går ut över det konsulära!

     

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback