Heldag

Inatt kunde jag inte sova ordentligt. Låg vaken till efter två innan jag lyckades somna in. Börjar nog bli mer nervös än vad jag trodde att jag var. När jag vaknade ville jag inte gå upp, hade helst legat kvar under täcket och låtit timmarna flyta iväg. Snoozade 40 minuter, innan jag gick upp och förberedde mig för 6 timmar föreläsning om skadeståndsberäkning och mini-försäkringsavtalsrätt. Även om jag inte skriver tentan så vill jag ju hänga med det sista ändå. Inte lika speedad föreläsning som innan jul, hade dock inte skadat att dra upp tempot lite. Carl rekommenderade mitt tenta-senare-beslut, men kanske var för att återfå några pluspoäng då min lön tydligen uteblivit..!
Efter avslutad uni-dag blev det en vända hem till Hanna (snart husboende?!) för att återlämna gitarr och hämta flyttlådor. Mina lådor räckte inte speciellt långt, och väl hemma fylldes två av de nylånade lådorna lika fullt, plus min 70 l ryggsäck. Gillar egentligen inte att ha så mycket grejer jag inte använder. Kanske ska köra en ordentlig rensning när jag kommer hem igen.
Äntligen påbörjat min inventarielista med, kombinerade den sysslan med lite packande och slötittande på guldbaggegalan. Johan Glans är rolig, men ingen Sissela.
Hann med en liten promenad också, med Erasure i iPoden. Underskattad skiva, och så 2005 för mig. Ett år med mycket nytt, och en hel del avslut. Som alla år egentligen, bara att det kändes lite extra allting då.

Twenty-seven times I paint the city in lights
Now I changed my mind
I was living fast now I'm running on empty..



Kommentarer
Postat av: Carl

Nu meddelade Julius att lönen kommer den 20:e. Jag blev lite arg och ville ha den omedelbart. Vi får se vad som händer, men senast den 20.e. Men jag stödjer ändå tentabeslutet, inte bara för pluspoäng. :)

2009-01-13 @ 14:26:50
Postat av: Markus

Kanon!

Den 20 är dessutom min första dag på konsulatet, och väl Obamas första riktiga dag på jobbet, så då sitter ju den välförtjänta lönen bra just denna dag!

2009-01-13 @ 22:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback