Uppgiven

Igår fick jag äntligen sökt studiemedel för våren. Är dock inte berättigad mer än vad man får normalt i Sverige, i och med att min praktik är något slags studieutbyte. Fick därför söka tilläggslån på det vanliga sättet och fick därmed plocka fram mina inkomstuppgifter från 2004. Trots att jag stämplade halva hösten och var bortrest tre månader i början av året hade jag lyckats skrapa ihop en rejäl slant vilket jag nu hoppas kan hjälpa mig att dryga ut USA-kassan något.
Fick även tränat, pluggat lite och sen fikat med Moina, så kul! Hann med att shoppa både oliver, linser och headset innan vi hamnade på Wayne's. Har saknat dig och kommer att sakna dig! Lägger du ner din blogg får du uppdatera mig här vad som händer i Örebro när jag är borta! ;)
De senaste dagarna har en uppgivenhet infunnit sig och förmörkat mitt sinne. Plugget känns inget bra alls, jag längtar bort och räknar dagarna till jag sticker. Idag dök tanken upp på att ev tenta av ersättningsrätten i augusti istället. Får fundera vidare på det. Skulle egentligen inte vara någon katastrof. Jag har inget efter mig hittills under mina terminer på Juristprogrammet. Egentligen inget skäl till att skaffa sig det nu heller, men tanken har kommit upp till ytan och kan på ett sätt rättfärdiga beslutet att ev lägga kursen på hyllan. Vill kunna ge kursen ett mer ärligt försök än det jag lyckats åstadkomma, har inte direkt legat på topp den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback