Praktik!

Så har då äntligen praktiken börjat! Det har varit två ganska busy dagar på konsulatet, mycket att försöka lära sig. Dagen igår började dock med att vi kollade in presidentinstallationen. Hade vart rätt häftigt att vara på plats i Washington, så mycket folk ute! Hoppas att det nu kan bli den slags förändring som folk här (och även i resten av världen) hoppas på. Läser Barack's bok Dreams from my father som jag fick i julklapp, så lär känna den nye presidenten på det sättet!
Jag har blivit introducerad i några av alla de rutiner som finns på kontoret, och det verkar kunna bli rätt slitigt för min del. Jag fick höra på en gång igår att jag var efterlängtad, och ändå åkte Yasmina (min företrädare) tillbaka till Sverige så sent som i förra veckan, så vete katten hur de klarar sig utan sin gratis arbetskraft?! Idag har jag hållt på med lite pass- och körkortsärenden, skickat iväg diverse meddelanden, ringt lite samtal. Dagarna hittills har gått ruskigt fort! Nästa vecka ska jag börja svara i telefon och ta hand om diverse ärenden, lite skräckblandad förtjusning..!
Min roomie kom igår, och han börjar sin praktik imorgon så idag har han vart runt i kvarteren här och bekantat sig. Efter att jag är klar här på Ralph's så ska jag hem och sen ska vi ut och käka nånstans. Har inte betalat första hyran än, så förtränger att jag är en fattig student ett tag till!
Skönt att höra att ni där hemma verkar ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Måste ju följa dina äventyr där borta, coolt att åka iväg helt själv!

Puss på dig!

2009-01-22 @ 20:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback