På plats!

17/1-09

Klockan är 18,15 lokal tid och jag sitter här i sängen i min nya lägenhet, trött som bara den. Tyvärr kan jag inte lägga ut detta inlägget just nu, finns ett oskyddat nätverk men det går inte att ansluta till nu. Hoppas det funkar senare, annars känns det lite tungt. Utan Internet: funkar ju inte!

Gick upp kvart över 4 i natt, svensk tid. Iväg till Landvetter, sedan London och så till slut LA. Kom fram lite tidigare än beräknat, men tog lång tid att komma igenom immigration. Först kö och sedan massa tjöt, innan jag fick komma in i USA fick jag en lång harang om att gubben inte kunde förstå hur man kan jobba gratis. Jag kan delvis hålla med, men tycker inte det är något att dividera om där.

Mötte upp Anette, vice konsuln här i LA, som skjutsade mig till lägenheten och sedan iväg till Ralph's som är mataffären där jag dagen till ära skaffade kundkort! Kom hem, orkade inte laga nån mat, lägger mig nog istället och sover. Behövligt just nu.

 Tidig morgon på Landvetter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback