Mitt nya kvarter

19/1-09
14,30, nyss hemkommen från lite sightseeing här i krokarna. Den varan blev det lite av även igår. Upp till Ralph´s och därifrån vidare till UCLA, botanisk trädgård och sen vidare genom campus. Skönt väder ute, skulle lätt ha kunnat somna i solen, inte helt tidsomställd än. Fick lagat till lite mysko korv igår, kändes mer som pölsa (ingen favorit). Överlag verkar matpriserna vara ganska dyra här i LA, särskilt grönsaker. Får se hur det utvecklar sig, och vad min ekonomi sätter för gränser! Trött som jag var gick jag och la mig vid 19-tiden!

Imorse fick jag fixat till adaptern jag lånat av syrran. Varken min grenkontakt eller datorsladden passade, så fick leta fram lite verktyg som fanns tillgängliga och fixade till problemet. Kunde äntligen ladda datorn ordentligt. Mitt största datorproblem är dock fortfarande Internet, eller snarare bristen på Internet-tillgänglighet. Får ingen kontakt med det oskyddade nätverket, känner mig rätt isolerad just nu. Ska senare ge mig ut på caféjakt, brukar ju ha fritt nät där.

Ska bli kul imorgon att komma igång med praktiken!

 Lite sanering efter att något läckt i väskan!

     Botaniska, UCLA:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback