Sen till möte..

4/2-09 20.38

Softar hemma med American Idol efter löprunda och middag.

Måste bli bättre på att ha koll på mötestiderna på konsulatet. Igår  var jag sist in på det konsulära mötet, och idag var jag sist in på veckans stormöte, inte bra! Jag sitter ganska långt bort från generalkonsulns rum där mötena hålls så märker inte när alla sticker dit! Lovar bättring till nästa vecka!

Annars en bra dag på praktiken. Mina registreringsärenden går lättare och lättare, kunde hjälpa en del folk under telefontiden. Fick ivägskickat mina brev från tidigare i veckan, halleluja! Kanske var värt slitet ändå, för på eftermiddagen blev jag tillfrågad av samme vicekonsul att följa med till coroner's office, som ligger en bra bit bortåt Downtown. Kul att komma ut och se en liten bit av den hårda verkligheten, plus en annan sida av den konsulära verksamheten. Det hintades även att jag senare i vår ska få hänga med när rättegångsprocessen med en mordåtalad svensk drar igång på allvar, håller tummarna för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback