Förra helgen

3/2-09
Helgen började efter avslutat arbetspass med en joggingrunda och sen en liten utgång på en av (de förvånansvärt få) pubarna här i närheten. Nice, blev dock inte supersent, var rätt seg.

I lördags blev det långpromenad till ett biluthyrningsställe som vi hört ska vara rätt billigt, Rent a wreck. Vi funderar en del på vad som blir bäst, om man ska köpa en bil eller om det är bättre att hyra bil de gångerna vi ska ut, framförallt på helgerna då. I och med att vi bor så nära jobbet så behövs det ju ingen bil för att ta sig dit, och köper man bil kan det ju kanske lätt bli så att den mest står i garaget under veckorna. Vissa nackdelar med att köpa bil är risken att vi kanske inte får sålt den när vi åker härifrån, dels om man köper en billig bil som går sönder så kan det hela bli en ganska dyr affär i slutändan ändå. Dessutom ska försäkringskostnaden vara ganska dyr här. Är svårt att veta vad som blir bäst..
Iaf, pratade en del med snubben på Rent a wreck, hyra bil skulle kosta ca 35 dollar per dag, skulle vi hyra fram till juni skulle det gå på 2700 dollar, och så sålde de bilar, där de billigaste kostade 1950 dollar. Då tillkommer ju försäkringen också. Får fundera vidare ett tag.

Vandrade vidare bort mot Santa Monica, lite klädjakt, sedan tillbaks till Westwood.

I söndags blev det ner till stranden, skönt! Det är vinter, men går ändå att sola och bada (dock riktigt kallt!!). På kvällen lyckades vi äntligen hitta en biograf som visade Benjamin Button-filmen. Wictor var inte så imponerad, men jag gillade den. Cate och Brad, riktigt bra!

Vet inte vad som hände igår, kände  mig seg och slö på jobbet. Kom hem, kände att feber var på väg, så fick gå och lägga mig. Feberfrossa, ingen höjdare. Kände mig dock bättre framåt morgonen, yr till en början men blev bättre när jag fått i mig lite frukost.

Har i dagarna två nu kämpat med brevskrivning. Jag gjorde misstaget och hörde efter om en av vicekonsulerna behövde lite hjälp, fick som tack ett flertal kryptiska uppgifter. En av de mindre kryptiska var att skriva ihop fyra brev. Dock har breven ej ännu skickats iväg, då jag tydligen använt kommatecken på fel ställen, råkade skriva "Med vänlig hälsning,", fel radavstånd (trots att jag använder samma mall som min företrädare använt sig av hela hösten). Just nu ligger breven på vicekonsulns bord, vem vet om de blir godkända och kommer iväg imorgon?

När jag ändå är inne i mitt hata-humör (saknar Miona, who can hate like her!!) så blev jag väldigt irriterad ikväll när jag skulle tvätta för första gången. Kostar en dollar att tvätta, och en dollar att torktumla. Tvättmaskinen är av typisk amerikansk modell, vilket innebär att den inte fungerar som i Sverige. Är tveksam på hur rent det egentligen blev, men men. Iaf, när jag skulle hämta tvätten från torktumlaren hade någon under tiden öppnat luckan, vilket innebar att processen avstannat och jag var tvungen att lägga i ytterligare en dollar för att få tvätten torr..

Blev lite kändisspan idag, en viss svensk skådespelerska/modell/artist gästade konsulatet!


Kommentarer
Postat av: Irene

Hej.

Det där med radavstånd och andra petitesser i Word som är fasta för varje företag/myndighet känner jag igen. Ta inte åt dig personligen, för det är inte menat så. Efter nån vecka har du egna mallar och allt rullar på.



Kramar!

Irene

2009-02-07 @ 08:00:14
Postat av: Markus

Men känns så onödigt!! Så länge brevet ser snyggt ut och har ett bra innehåll borde detaljerna spela mindre roll (tycker jag!).

Hur går det för dig på LRF?! Nyfiken!

2009-02-10 @ 01:02:25
Postat av: Hanna

Benjamin Button-filmen är ju värdelös ju! Jag blev bara förbannad på att Brad Pitt pratade med skitkonstig röst. Och ännu mer förbannad på att folk inte tyckte att det var mer konstigt att gubben blev yngre och yngre. Någon borde ju reagerat och tyckt att det var lite underligt!!

2009-02-11 @ 22:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback