"Manhattan Bitch" och Thaitown

Söndagen började med sovmorgon, telefonsamtal med mormor och en promenad i ett underbart sommarväder! Saknar mormor! =) Vi har en släkting här i LA, Eva, som är mormors kusinbarn, som jag lovat att ringa men inte riktigt tagit mig tid till än. Får göra det under kommande vecka kanske! Mormor tyckte att jag skulle ta med mig Wictor och hälsa på henne, haha! Själv har jag träffat denna Eva en gång för några år sen hos mormor i Tuve, och vet verkligen inte vilket nöje Wictor skulle ha av att följa med! Mormor berättade också var Eva bor: Manhattan Beach. Mormor uttalar dock beach som "bitch", vilket jag finner väldigt komiskt! Postar en bild från när mormor och Magda hälsade på i Örebro förra året!



I eftermiddags blev vi upphämtade av Wictors kompis Brenda och gav oss iväg till Thaitown, som är beläget längs med Hollywood Blvd mellan Western och Normandie. Det är thailändskt nyår idag, Songkran, men firandet var betydligt mer stillsamt än det är på plats i Thailand, där det är vattenkrig på gatorna! Här i LA var det en massa matstånd, lite marknadsgrejer, uppträdanden och så självklart ölförsäljning: Singha sponsrade hela firandet! God thaimat, goda öl, trevligt sällskap! Jag har bara varit i Thailand en gång, med Ellinor, Anders och Angelica 2004, men skulle verkligen inte ha något emot att åka tillbaka! Kanske till senhösten, vem vill hänga med? =)

Thaiboxning:

    

  Brenda och Wictor

    

    


Kommentarer
Postat av: Irene

Hej,

läste precis i tidningar att Annika Östberg har släppts från fängelset i Kalifornien och är på väg till Sverige, hon kanske dyker på konsulatet ;)

Kul med Manhattan Bitch!

Kram!

2009-04-06 @ 19:20:27
Postat av: Markus

Inga kommentarer! =)

2009-04-07 @ 07:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback