Värmerekord!

Nog värmerekord för min vistelse här i LA de senaste dagarna, ca 92 grader Fahrenheit. Försökte mig på en löprunda efter jobbet i måndags, men hade druckit på tok för lite vatten under dagen och när min iPod förbrukat det sista av batteriet gav jag upp. Blev en latte och lite fikaläsning istället.
Igår var jag uppe på UCLA och deltog i en undersökning som en svensk-amerikansk forskare höll i. Undersökningen gick ut på att man skulle sitta i ett ljudisolerat rum och lyssna på två efterföljande ord åt gången och sedan avgöra om de var samma ord eller inte. Fick 20 dollar för besväret, plus en vattenflaska så inte så tokigt!
Idag sitter jag och hade tänkt kvällsarbeta på min uppsats. Men som vanligt saknas min studiemotivation..! Varför är det så lätt att hitta 1000 andra saker att hitta på än att just plugga?!

Kommentarer
Postat av: Katri

Gött med värme! Den hittar nog till Örebro med nu, dom har pratat om 20 grader åtminstone i helgen! Hoppas du återfinner studiemotivationen! Vad skriver du uppsatsen om? Uppdatera! :) Kram!

2009-04-24 @ 02:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback