En dag på tinget

I princip har jag spenderat hela min verksamma dag på tingsrätten. Nej, inte varit duktig för att insupa allt i lärosyfte, utan i jobbet. Ganska soft del av mina arbetsuppgifter, dock föredrar jag att arbeta ute på avdelningarna, får mer kontakt där. En dag som denna förstår jag idén om att lätta på muntlighets- och omedelbarhetsprinciperna. Omständig uppstart, tolkar behövdes, dock fanns bara en på plats, vars mobil ringde två gånger under dagens förhandling. En gång, ok, alla kan göra en miss. Två gånger, big no-no. Dessutom synd att man ibland får sina fördomar bekräftade. Sen förstår jag inte grejen med rundresande tivoli, är det för att det känns så fjuttigt jämfört med Liseberg? Fortsatt förhandling utan mig på måndag, resulterar säkert i en notis i NA.

Säsongsavslutning på Desperate var det ikväll med, är lite osäker på vad jag tycker om hela "5 years later"-grejen. Känns inte alltför fräscht, men blir säkert bra ändå. Ska försöka få ihop en DH-kväll nästa tisdag, I måste ju vara med(trots hemtenta)! Avslutar kvällen med lite Makt och rätt, eller om jag ska välja Likhet inför lagen, eller kanske helt enkelt Aldrig fucka upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback