Vad är rätt?

Så var 7:e terminens första tenta på Juristprogrammet i Örebro avklarad, Vad är rätt? Tre frågor med vardera 10 poäng, vilket kanske väcker lite frågetecken på hur rättshistorian kan anses ha lika stor tyngd som de övriga frågorna med tanke på utrymmet ämnet fått under kursens gång. Jag satt iaf i tre timmar av fem möjliga, då hade jag fått ur mig mina inte så avancerade kunskaper. Gillade frågan om rättsekonomi bäst, kanske för att den bäst lämpade sig för kvalificerat ordbajsande? Ordbajs sammanfattar nog egetligen hela tentan. Tror de kommer skratta när de läser min historiska redogörelse! Vad är bättre än att enbart beskriva historia, om inte att själv skriva den?

Nu ska jag ta tag i lägenhetsfix, diska, vattna, plocka undan, packa backpacker-säcken för att sedan invänta min personliga chaufför. Får se om man blir en (ännu) bättre bilförare med nyfixade naglar? ;)

Ska bli spännande att se om Miona och Greens förlovning smittar av sig, är ju ett träget par som firar 7 år tillsammans nu i dagarna!

Kommentarer
Postat av: Miona

hahahahaha du är för rolig! Kan du verkligen ordbajsa? Trodde att jag var expert på det :)Din blogg är såå bra! Du får inte sluta! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback