Muffins och charlataner

Fortfarande upprymd efter gårdagens besked var det dags att plugga. Fick läst igenom mina föreläsningsanteckningar i förmiddags. Till lunch blev det indisk kyckling i tomatsås, detta i fortsatt syfte att försöka tömma matförrådet innan jag lämnar landet. Jag inser att jag är något av en slags shopoholic då det kommer till mat. Jag gillar att gå runt i mataffärer, kika in varor, extrapriser. Gustav: Jag ÄLSKAR snabbköp! ;)
En sväng till uni, trevlig pratstund med Martin på vägen. Försöker lista ut hur jag ska lösa uni-delen av min praktik. Ramen för praktiken ska bestå i en vfu-kurs, tyvärr för min del är att Lena Wallenbro är sjuk, och Puhakka var inte till nån jättestor hjälp. Fick dock registrerat mig på ersättningsrätten, är ju som bekant i NYC när det första passet går av stapeln. Så nu går jag runt i osäkerhet, praktiken kan i praktiken skita sig om jag inte blir godkänd för den av universitetet. Får ta tag i det när jag är tillbaka.
Hem efter att ha skrivit ut lite anteckningar, försökte läsa rättshistoria, men var inte så duktig som jag tänkt. Tvättade istället, och sen kom Irene, ej tomhänt:



Irene har fattat att vägen till mannens hjärta går genom magen. Jag passar på att njuta nu medans Daniel är borta, haha! Blev en hel del snack om den närmsta framtiden, med kurser, praktik, sommarjobb. Jag röstar på Tyskland!
Kvällen har avslutats med trevligt snack med pappa, och sen lite planering inför lördagens flygresa till NY med syrran.

Undrar hur det kommer att gå på fredag, tentan känns långt ifrån så säker som det brukar kännas.
Dagens fråga: är juristen en hedersman eller en charlatan? Hanna röstar på det senare! :)


Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag har många andra intressen också! ;)

2008-11-06 @ 18:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback