Söndagskväll

Blev fika och bio ikväll med Calle, först Hälls och sen Roxy. Kul med lite smalare film ibland. Såg "It's a free world", handlade om de bristfälliga villkor som migrantarbetare och papperslösa arbetar och lever under, på den allt mer globaliserade europeiska arbetsmarknaden. Bra, och man får ännu en gång upp ögonen över hur bra vi har det i Sverige med den välfärd och sociala skyddsnät som existerar.
Skönt att komma ut och få lite luft med. Hann lyssna klart på Martina Haags bok på vägen hem, I en annan del av Bromma. Inget jag rekommenderar, rörig bok, och rätt flamsig utan att vara speciellt rolig. Hemma väntade Simmonds, fick repeterat klart Hart, bara att fortsätta med resten imorgon.

Sett Rent i mina pluggpauser nu i helgen med, tyckte att den var bättre nu än när jag såg den sist. Påminner mig om när jag bodde i gamla lägenheten, höst-vintern 2005, när jag började hänga med O: mys! Och LÅTEN: Seasons of love.


Presidentvalet i USA nalkas. Obama blir näste man i Vita huset?

Kommentarer
Postat av: Calle

Ja verkligen kul med smalare filmer, bra budskap i den också, SF har ju tydligen någon slags monopol på att bara visa mainstream-filmer.

2008-11-04 @ 12:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback