Saturday night

Nyss hemkommen. Jobbat idag, med Pernilla på inskrivningen, gick bra, soft men hyfsat segt. Fler häktningar imorgon, lite mer busy då. Inte så kul att en kvinna dog i arresten natten till idag. Hade omhändertagits på eftermiddagen då hon var kraftigt berusad, tillsyn varje kvart fram till 19.45 då hon inte andades mer. Får en att tänka på hur många trasiga människor det finns, så mycket tragik i vårt samhälle. Får en också att tänka på hur bra man själv har det, så mycket man tar för givet. Borde bli bättre på att se livet som det är: en gåva. Make the most of it.
Efter avslutat pass blev det mat och bio med Olov, Bond. Bra, gillar de nya Bond-fimerna bättre än de äldre, inte lika töntiga. Samma utveckling som Batman-filmerna. Ett glas rött och lite tv får avsluta denna dag.

Kommentarer
Postat av: Irene

Hej, vännen.

Grattis till förrådet! Äntligen!

jag såg också Bond i helgen, men tyckte den var rätt rörig, kanske berodde på att jag satt på rad 4 av runt 12, blev nog för nära skärmen. Dessutom kollade jag på denna Eddy Izzard stand up om Bond (
http://se.youtube.com/watch?v=jWRBTFlXFCk) och kunde inte sluta skratta ibland när jag kollade på filmen.

Massa kramar, vi ses nästa vecka!

2008-11-23 @ 12:23:00
Postat av: Anders Alj

Hallå där!



Nu har även jag hittat hit. Jag och Katta ska gå och se Bond imorn, ville se den på "Vippen" men den går tydligen inte där. Förra veckan var den reserverad för storfilmen "Rallybrudar", glasklar logik? Har faktiskt lyckats ta mig igenom veckorna före och efter premiären utan att få veta vad filmen handlar om eller vad recensenterna tyckt. Ska bli spännande att se den "opåverkad".



Många filmer verkar gå tillbaka till rötterna för att hitta tråden/konceptet som gällde innan det gick fel. Det spännande med den nya Bondfilmen är ju vart man tar konceptet sedan. Om Bond var hård såväl i starten 1962 som i nystarten 2006 är ju frågan om den nye Bond så småningom kommer att smälta (tillbaka) in i ett Roger Moore osande moln av klämkäcka one-liners? Framtiden och regisören till 2015 års Bondfilm får avgöra...



Ha det fint och keep on blogging!

/Anders

2008-11-26 @ 01:57:52
Postat av: Markus

Åh, Rallybrudar, kanske behövde VIP-salongen för att locka publik? =) Skulle ändå vilja se den, om inte annat för Maria Lundqvist! Har för mig att det ryktas om att Bond kommer bli ännu hårdare i nästa film.. Vad tyckte ni om Bond anno 2008?

2008-11-26 @ 22:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback