Plugg och glögg

Började dagen med ett besök på USÖ, plasmagivning. Efter New York måste jag vänta fyra veckor innan jag får lämna igen, vilket betyder nån gång efter den 16 december. Vilket i sin tur betyder typ en vecka innan jul! Tiden rusar fram.. Efter att jag var klar drog jag runt en sväng på stan för att invänta öppningsdags på Bolaget. Kändes lite skumt med kö in, men det var fler än jag som var på jakt efter Blossas nya glögg. En titt på hemsidan nu ikväll visade att det bara fanns en flaska kvar i butiken på Stortorget, tror de hade 900 när de öppnade. Galet!



DoftStor doft med inslag av kryddnejlika, kanel, kardemumma och blåbärssylt.
  
SmakSöt, aningen kärv smak med inslag av kryddnejlika, kanel, kardemumma och blåbär.

Doftar blåbärssylt?? Intressant.

Fått läst en del idag, skrivit klart sammanfattningar på Simmonds, går igenom Nergelius. Känns dock inte som att det är så mycket som går in. Jag är inte helt laddad inför detta. Blir nog en sväng till biblioteket imorgon för att diskutera rättspositivism, hoppas det fastnar lite mer då. Kopplat av mellan varven med matlagning och promenad, och lite Mission impossible (passande titel i dessa dagar). Borde fundera mer på vad jag behöver ta med mig till NYC, men lätt packning vore skönt!
På jakt efter en ny mössa, men svårt att inte se ut som en mupp..??


Kommentarer
Postat av: Miona

Du ser mycket stilig ut tycker jag :)) Ingen mupp heller i den mössan :) Skämt åt sido, den ser jättebra ut! Kram

Postat av: Madde

aa jisses ja funderade en stund på glöggen men ångrade mig å tur var väll de :)



Å du inge fel alls på mössan :)

2008-11-04 @ 12:18:06
URL: http://mariamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback