Carl på plus igen

Fick gjort en del igår trots seg start. Visumfoto, fyllt i en del av visumansökan: mina utlandsbesök de senaste tio åren.. Tränade, pluggade både Hellner och rättsfall, drattade omkull med cykeln i det hala vädret. Lagade indisk linsgryta, smoothie till efterrätt framför ett trevligt avsnitt av Desperate, ringde bilservice, Specsavers, min mentor Carl. Planerat in en del den närmaste tiden, lika bra att få det gjort.

Skulle lämna in bilen idag, batteriet har krånglat och utan pappa står jag handfallen i såna här lägen. Bra Carl Markus reder sig inte själv. Gav mig iväg, kom dock inte längre än till korsningen Västra Nobelgatan, Östra Bangatan. Där blev det stopp, fick hjälp av en trevlig man att få upp bilen på cykelbanan, försökte starta med hjälp av hans bil, inget resultat. Ringde AJ, som kom och bogserade mig till servicefirman. Återstår att se hur dyrt detta blir. Delar åtminstone på kalaset med kära syster. Kanske jämnar ut det hela nu, även om bilen inte brann upp!
Lite upp i varv blev det promenad upp till stan, invänta Hanna för att gå till jobbet på Conventum. I afton dans:



Min och Hannas befattning: wardrobe assistents. Om nån ska se showen ikväll, lägg märke till hur välstrykta alla kläder är! Ganska glassigt jobb, som faktiskt även killar klarar av. Bratislava-chefen mäkta förvånad över att jag skulle stryka: "A boy? Are you professional?!" Killar kan! Jobb från 10 till 15, inkl fika och lunch, gav lika mycket som sist jag jobbade för Carl: mardröms-event i Skövde. Då: Joe Labero, borta 24 timmar, slit, grym träningsvärk dagen efter, inte värt pengarna. Nu: soft, soft, soft. Helt klart värt besväret! Carl är tillbaka på plus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback