Tisdag

Var så trött imorse. Liksom flera av mina vänner tycks jag ha drabbats av något som liknar en slags höstdepression. Ingen höjdare. Läser sakta, tog mig igenom lite Hellner lagom till lunch, fortsatte under eftermiddagen, sakta men säkert framåt. Fixade klart det sista visumpappret, ska skicka in imorgon eller på torsdag, hoppas inte på något strul. Var ju en misstänkt bomb på ambassaden idag, men enligt DN finns inga uppgifter på vad det aktuella paketet egentligen innehöll. Efter middag blev det promenad upp till Brickebacken där det konstaterades att vi studenter oftast får göra allt dirtywork när ansvariga för program och praktik int alltid har så stor koll eller är tillräckligt hjälpsamma. Trevlig fika med lussekatter, te och popcorn tillsammans med vännerna framför Desperate, mycket nice tisdagskväll. Under dagen har jag även lyckats få mer jobb kommande helg, fått lite mer klarhet i utvecklingen kring mitt förråd (kanske imorgon!), bokat in två visningar av min lägenhet och fått kontakt med min blivande praktikkollega. Kvällen avslutades med NJA 1991 s 720. För er som inte visste så fann HD övervägande skäl för att innhavare av fjärrvärmeanläggning bör bära ett strikt skadeståndsansvar för skador orsakade av utsläpp från anläggningen. Nu kan jag somna gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback