Decemberkväll

Sitter och har precis provsmakat säsongens första hembakta lussekatt, med Jöbacks julmusik i bakgrunden! Om jag får oväntat besök finns det fler! Jöbacks julskiva tillsammans med Carolas två Betlehemsinspelade är nog de jag gillar bäst av de som kommit fram de senaste åren. Anledningen är stämningen. Inte så mycket ytlig krims-krams-musik. Mer känsla, djup, de känns ärliga. Det gillar jag.



Förnekade min egentliga sysselsättning ikväll. Efter besök hos optikern blev det Java med Olov, sen promenad hem. Lagade till strömming, kokt potatis och spenat. Klassiker! Stack iväg till Maxi, handlade, hem, satte igång lussekattbaket, julkonsert på tv. Intetsägande svar från Pia dock, får försöka reda ut resten imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback